Σάββατο, 14 Νοεμβρίου 2009

Πανελλήνιες εξετάσεις, Iούνιος 2010: Aλλαγές στα ειδικά μαθήματα

ΥΠΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Αριθμ. Φ.253/27465/Β6

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟΥ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ
ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ


Άρθρο 1 Παράγραφος 2

Για τις εξετάσεις εισαγωγής του ακαδημαϊκού έτους 2010−2011 και εφεξής η εξέταση κάθε ειδικού μαθήματος Ξένης Γλώσσας γίνεται ως εξής:


Α. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ – ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΠΙΓΝΩΣΗ
Δίνεται στους υποψήφιους αυθεντικό κείμενο έκτασης περίπου 330−370 λέξεων. Στον αριθμό αυτό προσμετρούνται όλες οι λέξεις συμπεριλαμβανομένων των άρθρων, των προθέσεων, των συνδέσμων κ.λπ. Το περιεχόμενο του κειμένου είναι γενικού ενδιαφέροντος. Προτιμούνται θέματα σχετικά με την εκπαίδευση, τον επαγγελματικό προσανατολισμό, το περιβάλλον, τις ανθρώπινες σχέσεις, την οικογένεια, τα ταξίδια, τις διακοπές, τα προϊόντα νέας τεχνολογίας, την υγεία, τις διατροφικές συνήθειες και την ψυχαγωγία.
Α1. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Δίνονται 8−10 ερωτήσεις επί του κειμένου με την εξής μορφή:
1. Οι τρεις-τέσσερις (3−4) πρώτες απαιτούν μια «σύντομη απάντηση». Με τις ερωτήσεις αυτές ελέγχεται η ικανότητα του υποψηφίου να κατανοεί το γενικό νόημα του κειμένου, καθώς και το πεδίο αναφοράς του ή το συγκειμενικό του πλαίσιο (δηλαδή ποιος γράφει σε ποιον και για ποιο σκοπό, πού δημοσιεύεται το κείμενο, κ.λπ.). Kατά τη βαθμολόγηση των σύντομων αυτών απαντήσεων δεν λαμβάνονται υπόψη τα ορθογραφικά και γραμματικά λάθη εφόσον αυτά δεν εμποδίζουν την επικοινωνία, δηλαδή την κατανόηση της απάντησης από το βαθμολογητή.
2. Οι υπόλοιπες είναι του τύπου «πολλαπλή επιλογή», δηλαδή ερωτήσεις που απαιτούν από τον υποψήφιο να επιλέξει μεταξύ τριών (3) δυνατών απαντήσεων. Με τις ερωτήσεις αυτές ελέγχεται η ικανότητα του υποψηφίου να κατανοεί επιμέρους νοήματα του κειμένου, ρητά ή υπαινικτικά διατυπωμένα.
Η κατανόηση γραπτού λόγου βαθμολογείται με τριάντα (30) μονάδες στην 100βαθμη κλίμακα, οι οποίες κατανέμονται στην κάθε ερώτηση με απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής Ειδικών Μαθημάτων.
Α2. ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΠΙΓΝΩΣΗ
Δίνονται τρεις (3) δραστηριότητες / ασκήσεις με στόχο τον έλεγχο της ικανότητας του υποψηφίου να χρησιμοποιεί τη γλώσσα με τρόπο ορθό και κατάλληλο για την κάθε περίσταση. Η κάθε δραστηριότητα / άσκηση περιλαμβάνει πέντε (5) ερωτήσεις. Ειδικότερα ελέγχονται:
1. Η λεξιλογική ικανότητα (επίγνωση σε επίπεδο λέξης). Με τη δραστηριότητα / άσκηση αυτή ελέγχεται αν ο υποψήφιος χρησιμοποιεί τις κατάλληλες λέξεις από άποψη σημασίας, κρίνοντας από τα συμφραζόμενα, με τρόπο ορθό από άποψη γραμματικής.
Τύπος εξέτασης: «συμπλήρωση» ή / και «αντιστοίχιση».
2. Η γραμματική ικανότητα (επίγνωση σε επίπεδο πρότασης). Με τη δραστηριότητα / άσκηση αυτή ελέγχεται αν ο υποψήφιος χρησιμοποιεί τη γλώσσα με γραμματική ορθότητα στο επίπεδο της πρότασης.
Τύπος εξέτασης: «συμπλήρωση».
3. Η πραγματολογική ικανότητα (επίγνωση σε επίπεδο κειμένου). Με τη δραστηριότητα / άσκηση αυτή ελέγχεται αν ο υποψήφιος είναι σε θέση να χρησιμοποιεί τα στοιχεία εκείνα που εξυπηρετούν τη συνοχή και συνεκτικότητα του λόγου.
Τύπος εξέτασης: «αντιστοίχιση» ή / και «τοποθέτηση στη σωστή σειρά».
Οι δραστηριότητες / ασκήσεις με τις οποίες ελέγχεται η γλωσσική επίγνωση δεν έλκονται υποχρεωτικά από το κείμενο της εξέτασης.
Η γλωσσική επίγνωση βαθμολογείται με τριάντα (30) μονάδες στην 100βαθμη κλίμακα, οι οποίες κατανέμονται ισότιμα σε κάθε ερώτηση δηλαδή δύο (02) μονάδες ανά ερώτηση.
Γ. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Δίνεται στους υποψήφιους ένα θέμα και τους ζητείται να συντάξουν, στην ξένη γλώσσα, κείμενο έκτασης περίπου 180−200 λέξεων. Στον αριθμό αυτό προσμετρούνται όλες οι λέξεις συμπεριλαμβανομένων των άρθρων, των προθέσεων, των συνδέσμων, κ.λπ. Το θέμα διατυπώνεται κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να προσδιορίζεται με σαφήνεια τόσο η γενική περίσταση επικοινωνίας (δηλαδή με ποια ιδιότητα γράφει ο υποψήφιος, σε ποιον απευθύνεται, ποια σχέση υποτίθεται ότι έχουν μεταξύ τους, κ.λπ.), όσο και η λεκτική/ές πράξη/εις που πρέπει να αναπτύξει ο υποψήφιος (π.χ. να χαιρετήσει, να περιγράψει κάτι, να διηγηθεί κάτι που συνέβη, να διατυπώσει μιαν άποψη ή επιχειρήματα για κάτι, κ.λπ.).
Η παραγωγή γραπτού λόγου μπορεί να είναι περιγραφή ή / και διήγηση ή / και έκφραση άποψης ή / και διατύπωση επιχειρηματολογίας.
Το θέμα της παραγωγής γραπτού λόγου δεν πρέπει να έχει συνάφεια με το περιεχόμενο του κειμένου το οποίο δίνεται για την κατανόηση του γραπτού λόγου.
Η παραγωγή γραπτού λόγου βαθμολογείται με σαράντα (40) μονάδες στην 100βαθμη κλίμακα».


7 σχόλια:

  1. καλησπερα φιλες/οι

    Κατα τη γνωμη μου καλυτερα που αλλαξε το συστημα.Ειμαι μαθητρια της γ λυκειου και θα εξεταστω στο ειδικο μαθημα των αγγλικων.Αυτο που με φοβιζε περισσοτερο στο προηγουμενο συστημα ηταν η μεταφραση,πιστευοντας οτι θα δυσκολευομουν να βρω τις σωστες λεξεις!Μακαρι να τα παμε καλα και να μας φερει γουρι το νεο συστημα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ειλικρινά δεν έχω καταλάβει τελικά πότε θα γίνει αυτή η αλλαγή..στις πανελλήνιες εξετάσεις του έτους 2010 ή του έτους 2011..???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. tou 10;/s mas epese h dokimh....ante na doume!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ααααα καλα! για ακομα μια φορα το ελληνικο εκπαιδευτικο συστημα διαπρεπει! και τωρα υποτιθεται οτι τα θεματα που θα μπαινουν θα ειναι αντιστοιχης δυσκολιας με τη γνωση των γλωσσων που θα πρεπι να εχει καποιος στο πανεπιστημιο. και καλα αυτο με τη μεταφραση παλι που το πας? απαραδεκτο για εμενα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΤΙ ΝΑ ΠΩ ΡΕ ΠΑΙΔΕΣ ΔΗΘΕΝ ΑΛΛΑΞΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.ΕΒΓΑΛΕ ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΤΟΥ Ο ΜΑΝΟΛΙΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΦΟΡΕΣΕ ΑΛΛΙΩΣ!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ρε παιδια δν μπορω πουθενα ναβρω που δινω αυτο το μαθημα an borei kapios as mou apadisei sto amarousia@hotmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μπορεί κάποιος να μου πει πότε βγαίνουν τα αποτελέσματα των ειδικών μαθημάτων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

 

Ringtones